Loppi blogbag - Skönhet & Hälsa

2015-04-05 @ 16:35:00
Jag har ännu en gång fått hem en välfylld Blogbag från Loppi. Tack snälla! ♥
Skönhet & Hälsa, ett innehåll bara för MIG! :) Som kvinna!
 
 
Elixir Volume Mascara från Yves Rocher. Volym och intensiv näring i en och samma
mascara, tack vare peptider från hibiskus som stärker och reparerar fransarna (test in vitro).
Den krämiga formulan ger rejäl fyllighet utan att tynga ner, och ett resultat som håller hela dagen.
Jag gillar den, men jag ÄLSKAR Yves Rochers "Sexy Pulp" mascara, som jag bloggade om för två
veckor sedan. Jag kommer dock fortsätta använda denna nu och se om kvaliteten
på mina fransar blir bättre med hjälp av näringen. :)
 
Från Yves Rocher följde det också med en parfym. Moment de Bonheur som jag var lite skeptiskt
till vid första sprutet, men bara efter 5-10 minuter lägger den sig och luktar ljuvligt. Den här fräscha
doften utgår från den exklusiva Rosa centifolia från Grasse som med sina delikata, skira nyanser
balanseras av äppleextraktets läckra syrlighet. Inslag av cederträ i basen ger doften ytterligare
en dimension. Perfekt både till vardags och fest nu i vår och sommar! :) Me ljak!
 
TE+ Solljus från Friggs. Nu dricker ju inte jag te, men har som vanligt bjudit kollegorna som svarat "helt OK!" :) Såhär skriver Friggs själva om Solljus: "Friggs Te+ Solljus är ett rooibos te berikat med vitamin D som bidrar till att bibehålla normal benstomme, muskelfunktion och immunsystemets normala funktion. Teet har en fräsch smak av exotiska frukter som mango, ananas och apelsin i kombination med rosenblad och fylliga kokostoner. Solljus är ett grönt rooibos te med friskare smak än vanlig röd rooibos. Alla rooibos teer är koffeinfria."
 
Friggs hade även bidragit med ekologiska miniriskakor med majs och mörk choklad (som jag nu ser
att jag glömt fota - sorry). Jag älskar både riskakor och choklad, men denna kombination föll dessvärre
INTE mig (eller Neo) i smaken. :( Jag gillar dock förpackningen - i återförslutningsbar påse,
då jag annars kan tycka att riskakor är förpackade så dumt. Denna är lätt att ta med på
utflykt och är "smulfri" samt att innehållet är naturligt, innehåller fibrer och är rik på fullkorn.

 
Bio-Oil har jag aldrig hört talas om innan, men läste på lite innan jag  vågade testa första gången.
Både på hemsidan och vad andra användare tycker... Alla verkade toknöjda och jag hoppas att jag
också blir det, än är det nog för tidigt att se resultat. Hur som helst så är det en hudvårdsprodukt
framtagen för att hjälpa till att göra ärr, bristningar. ojämn hudton, åldrande och uttorkad hud mindre framträdande. Bio-oil är en succé världen över och nr 1 inom ärr och bristningar i hela arton länder!!
(Och efter en galloperation samt en gbp, har jag gott om ärr... Och bristningar ska vi inte ens tala om!!)
 
Från RFSU följde det med Active Balance, som är en dubbelverkande vaginaltablett som tillför
probiotiska lactobaciller - "snälla" bakterier som finns naturligt i underlivets ekosystem och
hjälper till att förebygga infektioner. Kan tas både i behandlande och förebyggande syfte,
både under mens och graviditet! Jag har inte behövt testa än, men hört att den ska vara riktigt bra.
När jag köpt liknande produkter har jag vid flera tillfällen varit tvungen att köpa 2-3 behandlingar
för att bli av med besvären, det återstår att se om denna är så bra som jag hört och läst! :)
 
Och från Pierre Robert fick jag en presentcheck, så jag kunde klicka hem ett par trosor
i eget tycke och smak. Det blev ett par rosa Inviseble Hipsters. ♥ Ett par supertunna hipsters,
gjorda av mjuk microfiber, vilket ger en behaglig känsla mot huden. Det unika med denna trosan är
att den är utvecklad med en speciell non-slip-funktion, som gör att trosan håller sig på plats
- utan att ge synliga troskanter. Har bara hunnit använda dom två gånger (en gång innan
och en gång efter tvätt), men jag är helt kär. Sitter perfekt och funkar perfekt även att
springa/motionera i. ♥ Jag kommer absolut köpa fler!!
 
 Ännu en gång, TACK Loppi och alla sponsorer för den fina Blogbagen! :)

Söta små hälsningar..

Plats för fina små hälsningar...

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du oxå en blogg?

Skriv nått kul här: