Om tre månader...

2014-09-24 @ 21:05:00
...sitter nog varenda kotte och mår illa över att ha ätit för mycket av julbordet, nötter, knäck, choklad från paradisasken osv. Och snart kommer nog tomten, om han inte redan varit där med en välfylld säck?
BARA TRE MÅNADER KVAR TILL JULAFTON!! Vart fan tog detta året vägen?? Galet!
Något som hunnit köpa första klappen ännu? Själv har jag spanat in dom här till Neo, men inte hunnit köpa dom än. Hur som helst tror jag han kommer bli nöjd! :) Får väl se om man vågar köpa mer än så, för häromdagen hade vi följande konversation här hemma...
 
Neo: Mamma, jag har tänkt på en sak.
Jag: Jasså... Vadå?
Neo: Jag har ju väldigt mycket leksaker...
Jag: Hahaha! JAA! Väldigt mycket!
Neo: Som jag nästan aldrig leker med...
Jag: Precis....!?
Neo: Så denna julen ska jag nog inte önska mig något i julklapp...
Jag: Nähää??
Neo: Inga leksaker i alla fall... Men pengar ska jag önska mig av tomten, bara pengar!
Jag: Tomten ger inte bort pengar älskling, han har ju en leksaksverkstad. Där han bygger leksaker, inte pengar! Men av oss kan du ju önska dig pengar...? Och kanske av släkten?
Neo: Kommer inte alla julklappar från tomten??
Jag: Öhhh, nää...?! Bara EN tror jag? Den han lämnar på natten! ....vad ska du köpa för pengarna då? (Försöker snabbt lämna "tomte snacket" och vad han ger och bygger, hahaha!)
Neo: Jag ska spara pengarna och bli rik, och kanske köpa några simmärken.
 
Herre jösses!! Är det verkligen MIN son?? Som ska SPARA pengarna...? ^^
Nåja, vi får väl se hur det blir med önskelistan när leksaksaffärerna börjar skicka ut sina kataloger, haha! Men än så länge önskar han sig som sagt pengar, att spara och köpa simmärken för! :)
 
 
 
Glömde väga mig i morse, så i morgon (på självaste halvårsdagen!) kommer ett inlägg om veckans vikt... Håll till godo! ♥ Over and out.

Söta små hälsningar..
Signed by: Sofia

Vilken förståndig grabb ni har ;) Han kanske vill ge bort några av sina leksaker i julklapp till bättre behövande? I Ö-vik gör de iaf en sådan insamling varje år :)

Kram kram

2014-09-24 @ 23:23:21
URL: http://mittlivinorr.se

Plats för fina små hälsningar...

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du oxå en blogg?

Skriv nått kul här: